Як трансформуються медіа: довідка для професіоналів
В межах медійної події осені – Новомедіа Форуму 2020 відбулась важлива сесія про наявні тенденції у світі медіа. Про це говорила генеральний директор Медіа Групи Україна Ірина Мілютіна. Її виступ на тему «Сучасні медіатренди» переконливо довів, що телебачення дійсно ще не вмерло і впевнено утримує максимально конкурентно-спроможний рівень.
До того, 2020 рік повністю зламав всі звичні тенденції телеперегляду. Відповідно, зріс і рейтинг. В середньому, на період карантину, його приріст склав 20%. Це є загальносвітовою тенденцією. І хоча в серпні й вересні цей показник значно знизився, можна впевнено прогнозувати, що прохолода та різке зростання захворюваності вже дуже скоро знову повернуть глядачів до їх телеекранів. Тож наразі телебачення – це дійсно наймасштабніший засіб масової інформації, хоча і дещо з іншою цільовою аудиторією. Спікер навела багато прикладів і статистики. Подивимось детальніше.
ПОРІВНЯННЯ МЕДІАОХОПЛЕНЬ ЗА ТИПАМИ ЗМІ
Рівень охоплення цільової аудиторії інтернетом і телебаченням зрівнявся у 2020 році. У порівнянні з 2012 роком знижується частка тих, хто регулярно читає друковану пресу.
Тижневий охват за цільовою аудиторією споживання ТВ максимально знизився серед молодої аудиторії (12-24 років). Споживання інтернету зростає серед всіх вікових груп, особливо сильно серед старшої аудиторії 45+. Споживання преси впало серед всіх аудиторій.
ТВ-рейтинг в період карантину виріс на 20%, але з 5-го тижня адаптивного карантину рейтинг опустився до звичайного рівня.
Відкладений перегляд набирає обертів і розширює аудиторію каналів. Телебачення змінюється — збільшується кількість абонентів: PAY TV + 13%; PAY +13,0%; FREE TV + 12.8% млн.
ТРЕНДИ телеперегляду
З червня 2020 телеперегляди повернулися на рівень 2019 року:
- Набирає обертів відкладений перегляд ефіру, розширюючи аудиторії ТВ-каналів.
- Плавно зростає за кількістю абонентів PAY TV, + 13% до 2019.
- Карантин спричинив різкий ріст використання ОТТ-платформ (oll.tv, megogo … ).
74% українців користуються інтернетом і 58% з них не уявляють свого життя без нього. 64% користувачів щотижня дивляться відео онлайн.
ДОВІРА ДО МЕДІА
Не дивлячись на зниження охоплень сайтів в липні, українці продовжують довіряти більше інформації в онлайн ЗМІ та соціальних мережах. На питання, якому джерелу інформації довіряєте найбільше, відповіли так:
- Інтернет-ЗМІ 23%
- Соцмережі 21%
- Телебачення 14%
- Месенджери 7%
- Радіо 1%
- Преса 1%
- Зовнішня реклама 0%
- Інша 2%
- Важко відповісти 30%
СПОСІБ ВХОДУ ДО ІНТЕРНЕТУ
78% українців найчастіше заходять в Інтернет зі смартфона ніж зі стаціонарних комп’ютерів. Карантин привчив українців користуватися Інтернетом зі смартфонів більшою мірою, ніж зі стаціонарних комп’ютерів та ноутбуків. Українці стали частіше використовувати додатки на смартфоні:
- 44% Встановили додатки онлайн-сервісів під час карантину
- 84% вважають додатки зручними
Використання додатків соціальних мереж і месенджерів продовжує зростати:
- Instagram & TikTok.
- Telegram збільшив аудиторію на 41% за останній рік і стає мейнстримом.
- WatsUp — найбільш популярні відео месенджери в Європі під час карантину.
- Інтернет для українців став утилітарним і повсякденним інструментом.
ТРЕНДИ інтернету:
- Онлайн комунікації
- Менше читають новинні сайти, але «тримають руку на пульсі курсу гривні» — сайт minfin.ua (top25).
- Використання месенджерів б’є рекорди.
- Онлайн розваги через додатки на мобільному.
- Онлайн покупки ROZETKA, Prom, OLX — top сайти мобільних додатків в період карантину.
ТРЕНДИ зовнішньої реклами:
Обсяг рекламних площин в 1-півріччі 2020 скоротився на 45% проти 2019. 80% рекламодавців практично повністю зняли рекламні кампанії через карантин. Динаміка 2020 за січень-березень була всього на 6% нижче 2019 року.
ЗМІНИ НА РИНКУ РАДІОРЕКЛАМИ В 2020
Об’єм радіореклами скоротився на 30% в 1-півріччі 2020 проти 2019. Падіння — шляхом скорочених обсягів рекламних кампаній в березні – травні. До липня ринок радіо ожив і вперше за 4 місяці рекламні блоки деяких радіостанцій дійшли до докарантинного рівня заповнюваності.
- Не дивлячись на зростання активності рекламодавців, карантинні знижки оголошені актуальними до кінця року (додаткові знижки до тих, що вже є -30% і бонусні виходи 20% від обсягу).
- У червні 2020 року було створено сейлз-хаус з продажу реклами на локальних станціях «Комплекс-медіа», об’єднання включає 12 радіостанцій із Львівської, Івано-Франківської та Київської областей.
ЗМІНИ В ПРЕСІ У 2020
Національна преса мас сегмента зазнає збитки та переходить в онлайн. Розвиваються lifestyle журнали, особливо — орієнтовані на чоловічу і бізнес аудиторії. Найменше постраждали від карантину регіональні видання.
Призупинився випуск друкованих видань холдингу УМХ, «Український тиждень», «Новий час», «Фокус», «Факти».
- Глянцева і ділова преса активно розвиває контент онлайн версій сайтів і запускає платні підписки на розширені версії контенту (наприклад, nv.ua).
- Продовжують виходити в друкованих версіях і розвиватися сегмент life-style журналів — запустився Vogue Man UA, повернувся в Україну Forbes.
- Найменше постраждали від карантину регіональні видання — більшість продовжують виходити, бо мають великий відсоток реалізації за передплатою.
Нагадаємо, Новомедіа Форум — щорічна масштабна журналістська подія в Києві. Це — платформа для розвитку індустрії, спілкування та підвищення кваліфікації представників медіасектору.
Прес-центр Новомедіа Форуму